Reeds bij het eerste dodelijk ongeval aan het kruispunt Brusselsesteenweg-Damstraat nam Vlam Zemst het mee op voor meer veiligheid op dit kruispunt met als resultaat dat er verkeerslichten gekomen zijn. Wij vroegen ook meermaals om het zwaar verkeer te verbieden om de af- en opritten Mechelen-Zuid en Weerde te nemen. Destijds is er immers zwaar geïnvesteerd om de Woluwelaan vanuit Machelen door te trekken en uit te rusten om zwaar verkeer mogelijk te maken tussen E19 en Cargovil te Vilvoorde/Zemst. Helaas ons voorstel werd telkens van de tafel geveegd. In oktober 2016 liet Vlam een punt stemmen op de gemeenteraad om het gevaarlijk kruispunt Brusselsesteenweg-Damstraat conflictvrij te maken. We vroegen eveneens om opnieuw wegmarkeringen aan te brengen teneinde de zwakke weggebruiker beter te beschermen ter hoogte van het oversteekpunt Zenne/Brusselsesteenweg. Beiden zijn intussen gerealiseerd. En toch raakt cd&v niet geleerd, nochtans is mobiliteit hun bevoegdheid! Zo was Vlam vragende partij om de fietsostrade langsheen de spoorwegberm aan te leggen zodat gevaarlijke oversteekplaatsen zoals Zenne/Damstraat te Weerde, Zenne/Stationslaan en Heidestraat/nieuwe brug (over Zenne) te Zemst konden vermeden worden. Toen we deze gevaarlijke situaties op de gemeenteraad brachten werd het van de tafel geveegd en lichtte Jan Verdoodt en Tom Dehaene (beide cd&v) toe dat een oplossing langsheen de spoorwegberm veel duurder was dan de fietsbrug die er intussen ligt. Voor Vlam mag veiligheid geen prijs hebben, dat hebben mensenlevens ook niet!